Regulamin sklepu internetowego

Definicje

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  2. Konsument – osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny.
  3. Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym, dostępnym w Sklepie regulaminem.
  4. Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
  5. Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem.
  6. Regulamin – niniejszy regulamin.
  7. Siedziba – siedziba Sprzedawcy wskazana w Regulaminie.
  8. Sklep – sklep internetowy „okularybadura.pl” prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem „okularybadura.pl”
  9. Sprzedawca – OPTYK BADURA SP. Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z w
    42-622 Nakło Śląskie ul. Obłoków 7, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS 0000964004, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Gliwicach wydział X Gospodarczy, NIP 6452574228, REGON 52163396300000
  10. Towar – rzecz ruchoma oraz treści cyfrowe oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu
  11. Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Kupującym a Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu.

     

Dane kontaktowe

  1. Adres: 41-922 Radzionków ul. Męczenników Oświęcimia 62
  2. Adres e-mail: sklep@okularybadura.pl
  3. Telefon: +48 531 401 059
  4. Sprzedawca informuje, że w przypadku połączeń telefonicznych zastosowanie ma taryfa podstawowa operatora telekomunikacyjnego, z którego korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączeń innych niż krajowe może być wyższy od połączeń krajowych – w zależności od taryfy operatora Kupującego.

 Złożenie zamówienia

  1. W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie należy dodać towar do koszyka, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić jego parametry.
  2. Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności.
  3. W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia i zaakceptowania Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży.
  4. Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia zamówienia.

Koszt zamówienia

  1. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają właściwy dla danego kraju podatek VAT.
  2. Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena brutto za towar oraz koszt dostawy towaru widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia.
  3. W przypadku, gdy zamówienie może się wiązać z dodatkowymi, innymi niż wskazane w ust. 1 oraz 2, opłatami po stronie Kupującego spoza Polski, informacja o tym pojawi się podczas składania zamówienia w Sklepie, przed zawarciem umowy sprzedaży.

     

Płatności

  1. Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:
  1. za pośrednictwem internetowej platformy płatniczej Przelewy24,
  2. przelewem na konto Sprzedawcy
  3. za pobraniem w momencie odbioru,
  4. Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności dostępnych w Sklepie zostaną przekazane Kupującemu podczas składania zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.

Realizacja zamówienia

  1. Zakupione w Sklepie Towary dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich w zależności od wybranego kraju dostarczenia towaru. Szczegóły w zakresie dostępnych dla danego kraju możliwych sposobach dostarczenia towaru znajdują się w Sklepie. W przypadku treści cyfrowych dostarczenie następuje przez udostępnienie linku do pobrania pliku.
  2. Koszty dostawy towaru będą widoczne podczas składania zamówienia.
  3. Koszty dostawy na terenie Polski przy zamówieniu za powyżej 100zł ponosi sprzedawca.
  4. Wszelkie dokumenty związane z transakcją przesyłane będą na adres e-mail podany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia, na co Kupujący wyraża zgodę.
  5. Na czas realizacji zamówienia, który liczony jest od momentu zawarcia umowy sprzedaży, składa się czas potrzebny na wysłanie towaru oraz czas potrzebny na dostarczenie towaru.
  6. Czas wysłania towaru przez Sprzedawcę określony jest w opisie każdego z produktów w Sklepie.
  7. W przypadku, gdy na zamówienie składa się kilka produktów – termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
  8. W przypadku, gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie, rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
  9. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
  10. Formę dokumentu sprzedażowego, Kupujący wybrać może na etapie składania zamówienia, zaznaczając odpowiednią rubrykę w koszyku.
  11. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.

Odstąpienie od umowy i zwroty

  • Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez podania przyczyn, w terminie 14 (czternastu) dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Jeżeli przedmiotem umowy jest wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
  • Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład złożonego na piśmie przesłanym pocztą na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu).
  • Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, zamieszczonego pod adresem:

, jednak nie jest to obowiązkowe.

  • Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
  • Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
  • których przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, to jest w szczególności umów, których przedmiotem był zakup:
  • szkieł korekcyjnych wykonanych na indywidualne zlecenie Klienta lub zgodnie z danymi wskazanymi na recepcie, b. zakupu oprawek wraz ze szkłami korekcyjnymi, o których mowa w ust. 5 lit. a. powyżej.
  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, to jest w szczególności umów, których przedmiotem był zakup usługi profesjonalnego badania wzroku lub Domowej Przymierzalni. 6.
  • W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności tylko i wyłącznie za pomocą przelewu bankowego. Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.
  • Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Klient powinien odesłać rzecz do Sprzedawcy na adres Sprzedawcy podany w postanowieniu § 1 lit. a Regulaminu niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 (czternastu) dni.
  • Klient ponosi wszelkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w tym w szczególności koszty przesyłki.
  • Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.


Reklamacje

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny.
  2. Reklamacje powinny być składane drogą elektroniczną na adres lub pisemnie.
  3. W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, na podstawie, której również można reklamować wadliwy towar, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
  1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres reklamacje@okularybadura.pl
  1. Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
  2. co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
  3. co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
  4. Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem (zarówno dla sporów wynikających z umów krajowych, jak i transgranicznych): www.ec.europa.eu/consumers/odr/
  5. W przypadku spraw ponadgranicznych w ramach Unii Europejskiej, bezpłatnej pomocy Konsumentom udzielają również Europejskie Centra Konsumenckie, które informują Konsumentów o ich prawach oraz pomagają w rozwiązywaniu indywidualnych problemów związanych z ponadgranicznymi transakcjami. Wykaz Centrów znajduje się pod adresem: www.konsument.gov.pl/eck-w-europie

     

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Kupującego przekazanych Sprzedawcy podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO).
  3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

     

Wymogi techniczne

Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.

Przymierz w domu

Skorzystanie z funkcji „Przymierz w domu” może nastąpić bez zakładania Konta albo po jego założeniu. Klient może założyć Konto zgodnie z postanowieniami Regulaminu lub w trakcie składania zamówienia Domowej Przymierzalni.

  • W celu skorzystania z funkcji „Przymierz w domu” Klient powinien wybrać do 3 oprawek, które chce przymierzyć, klikając przycisk „Przymierz w domu” przy wybranych modelach, a następnie przejść do koszyka.
  • Klient, który posiada Konto, powinien się do niego zalogować. Klient, który nie posiada Konta, na tym etapie powinien je założyć.
  • Do skorzystania z Domowej Przymierzalni niezbędne jest podanie aktualnego numeru telefonu komórkowego Klienta w celu umożliwienia Sprzedawcy weryfikacji podanych przez Klienta danych osobowych oraz sprawnego przeprowadzenia procesu ewentualnego zwrotu oprawek. By weryfikacja danych Klienta była pozytywna, konieczne jest podanie kodu przesłanego Klientowi na wskazany numer SMS poprzez przepisanie go do systemu. Numer Klienta jest wykorzystywany tylko i wyłącznie do obsługi zamówienia Domowej Przymierzalni.
  • Klient jest obciążany kwotą w wysokości 30 zł (słownie: trzydzieści złotych) za złożenie zamówienia Domowej Przymierzalni. Kwota ta podlega zwrotowi w formie karty podarunkowej na zakupy w OKULARYBADURA.PL o wartości 30 zł (słownie: trzydzieści złotych), przekazanej drogą mailową pod adres e-mail wskazany w zamówieniu Domowej Przymierzalni, ważnej na zakupy od kwoty minimalnej 395 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt pięć złotych) w terminie 30 dni od złożenia zamówienia na Domową Przymierzalnię. Zamówione oprawki dostarczane są na koszt Sprzedawcy firmą kurierską. Wraz z oprawkami Klientowi zostaną dostarczony list przewozowy umożliwiające zwrot oprawek.
  • Jednorazowo Klient może dokonać tylko jednego zamówienia Domowej Przymierzalni. Realizacja kolejnego zamówienia nastąpić może dopiero po otrzymaniu zwrotu poprzedniej Domowej Przymierzalni.
  • W oprawkach udostępnianych w ramach Domowej Przymierzalni znajdują się szkła demonstracyjne.
  • Klient powinien zwrócić oprawki w terminie 7 dni roboczych od dnia doręczenia mu przesyłki z oprawkami.
  • W celu dokonania zwrotu oprawek Klient powinien zalogować się na swoje Konto i podać dane umożliwiające odbiór oprawek przez firmę kurierską, w szczególności miejsce odbioru oraz preferowany dzień i godziny odbioru oprawek.
  • Klient może dokonać zwrotu oprawek także w punkcie odbioru InPost.
  • Zwracane oprawki należy umieścić w oryginalnym opakowaniu. Na przesyłkę należy nakleić list przewozowy.
  • Klient powinien zwrócić wszystkie wypożyczone oprawki. Jeżeli Klient zdecyduje się na zakup okularów z przymierzaną oprawką, może dokonać ich zamówienia za pośrednictwem Sklepu lub formularza znajdującego się w przesyłce w sposób określonym w Regulaminie.
  • Klient ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub zniszczenie wypożyczonych oprawek.
  • W przypadku nieodesłania do Sprzedawcy oprawek, Klient wyraża zgodę na obciążenie go opłatą w pełnej wysokości za wszystkie niezwrócone oprawki, tj. w kwocie 395 zł/szt.
  • W przypadku odesłania do Sprzedawcy oprawek uszkodzonych lub zniszczonych w widoczny sposób Klient wyraża zgodę na obciążenie go opłatą w wysokości stwierdzonych uszkodzeń.

     

Postanowienia końcowe

  1. Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
  2. Umowa zawierana w oparciu o Regulamin podlega prawu polskiemu pod warunkiem, że wybór ten nie prowadzi do pozbawienia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów, które miałyby zastosowanie, gdyby nie dokonano wyboru prawa.
  3. W przypadku ewentualnego sporu Sprzedawcy z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla Siedziby Sprzedawcy.
  4. Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
  5. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.